top of page
Szerző képeKristof Boegi

Adatváltozás kezelése fogászati szoftverben

Frissítve: 2021. jún. 1.

Az alábbi blogcikkben összefoglaljuk, hogy mi a teendő, ha a Cloudent Fogorvosi Szoftvert használó vállalkozás cégformájában, vagy egyéb adataiban változás áll elő. Sorra vesszük, hogy mire érdemes odafigyelni mind a szoftver beállításain belül, mind pedig az állami szervek felé továbbított adatokkal kapcsolatban, így garantáltan nem ér majd meglepetés az esetleges fordulópont bekövetkeztekor.


1. Teendők e-mail cím változás esetén


Szoftverfelhasználóként előfordulhat, hogy megszűnik a régi levelezési címed, majd egy teljesen új követi azt. Az e-mail cím több okból is kulcsfontosságú szerepet játszik az online mindennapokban, ugyanis ennek megadásával tudsz belépni a Cloudent Fogászati Szoftver rendszerébe, illetve ide kapsz minden fontos hírlevelet is.

  • Ha változás következne be az e-mail címeddel, fontos, hogy minél előbb dokumentáld azt. Egyszerűen lépj a “Beállítások” - “Felhasználók” menüpontra, majd a kiválasztott névre kattintva írd át a szövegdoboz tartalmát. Figyelj, hogy a módosításokat soha ne felejtsd el menteni!


E-mail cím változtatására a Felhasználók menüpontban van lehetőség.

2. Teendők jelszóváltoztatás esetén

  • Ha valamilyen oknál fogva eddigi jelszavad megváltoztatására vállalkoznál, akkor azt is egy kattintás alatt kivitelezheted a szoftverben. Az eddigiekhez hasonlóan a felhasználói profil aljára görgetve az “Új jelszó” beállítása gombra kattints, ahol a megerősítést követően sikeresen magad mögött tudhatod a folyamatot, és a jövőben már az új jelszóval jelentkezhetsz be a szoftverbe.


Új jelszó beállítására bármikor, a beállításokban van lehetőség.

3. Teendők számlázási adatváltozás esetén


Amennyiben számlázóként is használod a Cloudent rendszerét, fontos, hogy az adatok összességét itt is rendben tudd és prioritásként kezeld azok alakulását.

  • Abban az esetben, ha a cég adószáma megváltozik, teljesen új NAV Online számla regisztráció elvégzése szükséges, mivel ez esetben új adóalanyról beszélünk. A regisztráció elvégzését követően a Cloudent-ben a “NAV Online számla bekötés” fül alatt új felhasználónév, jelszó, XML aláírókulcs és XML cserekulcs kap helyet.


Új adószám esetén módosítani szükséges az online számlázó beállításokat.
  • Ha céged székhelyét, bankszámlaszámát, ÁFA kulcsát, stb. szeretnéd változtatni, akkor új NAV Online számla regisztrációra nincs szükséged, csupán az adatok módosítására a szoftveren belül a “Beállítások” - “Számlázás” - “Általános beállítások” menüpont alatt.


A cégadatok beállítása bármikor módosítható a szoftveren belül.

4. Teendők telephelyváltozás esetén


Általánosságban elmondható, hogy ha céged telephelye megváltozik, azt mindenképp az ÁNTSZ felé jelezni kell és megteszik a szükséges lépéseket.

  • Amennyiben a telephelyed új szervezeti egységkóddal is bővül, abban az esetben az EESZT portálon, illetve a Cloudent-en belül is véghez kell vinni néhány módosítást.

Először is a https://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal-ra érve a bejelentkezést és az intézmény kiválasztását követően hozzá kell adni az új szervezeti egységkódot (aszerint, hogy hány orvos kolléga dolgozik alatta) a V-Mátrix rendszeréhez. Ennek konkrét lépéseiről szóló cikkünket ide kattintva tudod megnézni.


Ezt követően a Cloudent szoftveren belül lépj a “Beállítások” - “EESZT” menüpontra, majd azt “Új szervezeti egység” gombra kattintva töltsd ki a mezőket és mentsd el őket.


Új szervezeti egység felvételére az EESZT menüpont biztosít felületet.

TIPP: Végül, de nem utolsó sorban ne felejtsd el felvezetni rendelőd címét a “Beállítások” - “Általános” menüpontban sem, ugyanis az itt megadott adatok kerülnek többek között az általad kiállított árajánlatokra is.


A rendelő általános adatai a beállítások menüponton belül módosíthatóak.

A leírtakkal kapcsolatosan felmerülő kérdés esetén keresd bizalommal Support csapatunkat a support@cloudent.hu e-mail címen, vagy próbáld ki szoftverünket ingyenes próbaidőszakkal.

147 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page