top of page
Szerző képeKristof Boegi

EESZT használata a fogászatokon

Frissítve: 2021. máj. 30.


39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet alapján a fogászati rendelőkben és klinikákon kötelezővé vált az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok közlése és lekérdezése. Az alábbi leírás egy összefoglaló ismertető arról, hogy egy akkreditált fogászati szoftverrel kapcsolatosan milyen teendője van a fogorvosoknak.


1. EESZT HASZNÁLAT A MINDENNAPOKBAN


Az EESZT használatát két témakörre lehet osztani, hogy pontosan megértsük annak működését:


1.1 ADATBEKÜLDÉS


Ez mi?

Amit felveszünk a páciens kartonjába kezelési adatot, azt be fogja küldeni a rendszer az EESZT-nek. Az adatokat automatikusan küldi be a Cloudent rendszer.

Mi az orvos/rendelő teendője?

A mindennapi adatbeküldés használatánál nem lesz semmilyen teendője a rendelőknek a sikeres Cloudent-EESZT regisztráció után.

Milyen adatokat küld be a Cloudent az EESZT-be?

Pácienshez tartozó kezelési adatok kerülnek beküldésre (árakat és számlákat nem).


1.2 LEKÉRDEZÉS


Ez mi?

A páciens kartonjában a Cloudent Szoftverben majd le tudjuk kérdezni egy külön ablakon a mások által rögzített információkat az EESZT portálról. Ezek lehetnek kórlapok, Betegségek gyógyszerek, allergia stb.


Mi az orvos/rendelő teendője?

Amennyiben szeretnénk lekérdezni adatokat egy adott páciensről, akkor már szükségünk lesz az E-személyi azonosítónkra vagy fizikai token-re. A beazonosítás után a Cloudent Szoftver megnyitja a páciens EESZT adatlapját, ahol részletesen tájékozódhatunk a pácienssel kapcsolatos információk között.


Milyen adatokat tudok lekérdezni az EESZT-től?

Lehetnek kórlapok, betegségek, gyógyszerek stb.


2. EESZT CSATLAKOZÁS


Ahhoz, hogy működjön az adatbeküldés és a lekérdezés a saját rendelőnkben el kell végeznünk az EESZT-hez történő csatlakozási folyamatot. Ezt 3 lépésre lehet osztani:

  • Regisztráció és csatlakozási nyilatkozat kitöltése a https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu oldalon és a dokumentumok elküldése postai úton az EESZT számára - Rendelő intézi

  • Csatlakozás műszaki megvalósítása, csatlakozás tesztelése - Rendelő & Cloudent intézi

  • Csatlakozás sikerességéről szolgáló igazolás kiadása - EESZT intézi


3. FOGALOMMAGYARÁZÓ


Információk

A csatlakozáshoz és a dokumentum kitöltéséhez szükség lesz még:

OTH azonosító: Az intézmény OTH azonosítója, amennyiben nincs meg a https://www.antsz.hu/euszolg oldalon lekérdezhető


A regisztráció során a megadandó adatok, amelyek a Cloudent-re vonatkoznak:

Szoftver megnevezés: Cloudent Fogászati Szoftver

Fejlesztő (jogtulajdonos) megnevezése: Cloudent Kft.

E-mail cím: support@cloudent.hu

Telefonszám: +36 30 163 1430


Intézményi azonosító

Az intézményi azonosító az automatikus adatbeküldéshez szükséges, amit a Cloudent rendszeren belül kell majd megadni.


e-Személyi igazolvány

e-Személyi igénylése Kormányablaknál lehetséges. E-szig igénylése lépésről-lépésre itt olvasható: www.e-egeszsegugy.gov.hu/eszig. Az e-Személyi igazolvány csak a páciensek adatlekéréséhez szükséges, olyan esetben például amikor az orvosnak szüksége van arra az információra, hogy az adott pácienshez milyen más orvos regisztrált medikális információt. Az automatikus adatbeküldéshez nincs szükség e-Személyi igazolványra.


eSzemélyi olvasó (RFID kártyaolvasó készülék)

E-Személyi olvasó beszerzése. A Belügyminisztérium által műszakilag és alkalmazhatóság szempontjából bevizsgált kártyaolvasóról a lenti linkre kattintva talál bővebb információkat. A kártyaolvasó az e-Személyi igazolvány használatához van szükség. Jelenleg a Reiner cyberJack® RFID standard kártyaolvasót javasoljuk, megrendelni az alábbi oldalról lehet itt.


Amennyiben segítségre van szüksége keresse kollégánkat bizalommal az alábbi elérhetőségek egyikén: +36 1 701 6607 vagy support@cloudent.hu

1 171 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page