top of page
Szerző képeKristof Boegi

Havi NEAK e-Jelentés: Gyakran Ismételt Kérdések és hibák kezelése

Frissítve: 2021. márc. 26.

Egy korábbi blogcikkben részletesen összeírtuk, hogy a havi NEAK e-jelentést hogyan kell elkészíteni. Ebben a blogcikkben pedig arról olvashatsz, hogy milyen gyakori kérdések és problémákkal találkozhatsz a havi jelentés elkészítése során és azokat hogyan kell kezelni.


1. Ha már letöltötted a jelentést, de a NEAK kormányzati oldalon feltöltéskor hibaüzenetet kapsz:


Hibás fájlnév

A letöltött jelentés fájlneve így néz ki: pl.: FB51905.txt

Amennyiben ilyet látsz, az nem megfelelő: FB51905 (1).txt

Csak írd át a file nevét. Töröld ki a (1) karaktereket.


Nincs a fájlnak kiterjesztése

A letöltött jelentés fájl végén mindig ott kell legyen a .txt

Amennyiben nincs ott, kattintsunk bal egérgombbal egyszer a fájlra, és módosítsuk a fájl kiterjesztését. A hiba jellemzően Firefox böngésző használata során fordul elő. Nincs jól beállítva a NEAK azonosító a Cloudentben (Beállítások / NEAK integráció) Ha rossz NEAK azonosító lett megadva a Cloudentben, akkor a letöltött fájl név sem lesz jó, ugyanis a fájl név a NEAK azonosító + adott hónap számából adódik, vagyis: FB51905, ahol az FB519 a NEAK azonosító, és a 05 a májust jelöli.


2. Nem tudod hova tölti le a böngésző a jelentést

A Chrome böngésző általában a Windows Letöltés mappába tölti le a jelentést. Ritka esetben, az alapértelmezett letöltése helye át van állítva a Windows Asztalra.


3. Háromszor sikertelen volt a bejelentkezésed a NEAK oldalon. Továbbra sem tudsz belépni


Ha a felhasználó háromszor sikertelenül kísérli meg a belépést (pl. elgépelés), akkor a rendszer kitiltja egy órára. A bejelentkezést tehát egy óra elteltével kell újra megpróbálni.


4. Elfelejtetted a jelszavadat a NEAK oldalhoz


A belépéshez az OJOTE felhasználónév-jelszó páros szükséges. Ha elfelejtetted a jelszavad, akkor fordulj ezzel kapcsolatban az illetékes Területi Hivatal munkatársához, aki az OJOTE / eJelentés rendszert adminisztrálja vagy hívd fel az OEP Contact Centert.


Ha még nem rendelkezel OJOTE hozzáféréssel, akkor keresd fel az illetékes Területi Hivatalt, mert az eJelentés regisztrációjának feltétele az OJOTE rendszerben történő regisztrálás.


5. Mikor van jelentési időszak?


A havi jelentéseket a tárgyhót követő hónap 1. napjától a tárgyhót követő hónap 5. munkanapjáig lehet beküldeni, eddig az időpontig a már beküldött jelentéseket le is lehet cserélni, vagyis korrekciós jelentést lehet beküldeni.


6. A NEAK e-jelentés beküldése után nem kaptál érvényesítő kódot.


Ez esetben két dolog fordulhat elő:

1. Lehet, hogy nem helyes email címét adtál meg a NEAK oldal rendszerbeállításokban – ezt feltétlenül ellenőrizd és szükség esetén javítsd az email címed, majd kíséreld meg újra a feltöltést.

2. Valószínű, hogy az érvényesítő kódot tartalmazó levél a levélszemét / spam mappába került. Ez esetben állítsd be, hogy ez a fajta levél nem spam. Szükség esetén kérd a helyi rendszergazda segítségét.


7. Honnan tudod, hogy beérkezett a NEAK e-jelentés?


Amennyiben kaptál érvényesítő kódot, a jelentés beérkezett. Amennyiben jó fájlt küldtél be, valamivel később visszaigazolást fogsz róla kapni. Arról is tájékoztatást kapsz, ha a feltöltött állomány hibás.


8. Jó a beküldött jelentés?


Beküldéskor a nyugta csak a fájl formai hibáiról ad tájékoztatást, amennyiben ilyen hiba van, úgy a jelentést újra fel kell tölteni, a hibákat javítva. Ezután elindul a feldolgozás. Ennek a végén kapsz egy visszaigazolást, mely hibalistát is tartalmaz. Ez esetben nem kötelező javítani, de lehetőség van erre.


9. Hibakódlista


Töltsd le a PDF dokumentumot és ellenőrizd, hogy az egyes hibakódok mit jelentenek: Hibakódlista LETÖLTÉSE.


A hibakódlista alapján módosítsuk az adott páciensnek a kartonját és/vagy kezelését, utána készítsük el újra a NEAK jelentést, majd lépjünk be a NEAK e-jelentés oldalra. Belépés után kattints a "Csere" felületre, ahol fel tudod tölteni a Cloudent-ben módosított és/vagy javított havi NEAK jelentést:


10. NEAK Statisztikák menüpont alatt nem jelennek meg a kezelések és a pontok

Három oka lehet, hogy nem jelennek meg a kezelések:


a.) Nem vettünk fel kezeléseket az adott hónapban. A lenti példában június van kiválasztva, de kezelések utoljára csak májusban lettek felvéve.


b.) Rosszul van kiválasztva dátumszűrés

A lenti példában májusi kezelésekre vagyunk kíváncsiak, de június van beállítva a dátum szűrésénél.


c.) Rossz szervezeti egység kódra szűrtünk.

A lenti példában a szervezeti egység kód egy Fogászati magán ellátásra van állítva, ami nem jó, hiszen az nem NEAK-os szervezeti egység kód. Még az is előfordulhat, hogy az intézményhez kettő NEAK-os szervezeti egység kód van megadva, de csak az egyikkel dolgozott az orvos.

Amennyiben szívesen kipróbálnád szoftverünket, most erre van lehetőséged: 14 napos ingyenes próbaidőszakkal. 2 perc alatt regisztrálhatsz szoftverünkbe és megnézheted milyen egyszerű használni a Cloudent Fogászati Szoftverünket.



2 945 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page