Az alábbi blogcikkben olyan érdekes témáról írunk, amely minden orvos számára hasznos lehet, ha szeretne páciensei felé bizalmat építeni. A bizalomépítés nem csak a lojalitás létrejöttét segíti, de támogathatja azt a folyamatot, amivel folyamatos érdeklődést tudunk fenntartani még azon páciensek között is, akik ritkábban járnak a rendelőbe.
Az érdeklődés fenntartása most különösen fontos a járványhelyzet idején, hiszen ha nincsen interakció az orvos és a páciens között, akkor könnyedén elpártolhat bárki egy másik rendelőbe. Egyszerűn annál fogva, mert mindenki ügyfelet szeretne szerezni. Az ügyfélszerzés legjobb módja pedig a folyamatos könnyen emészthető kommunikáció, kedvesség és megfelelő páciens ellátás. Az utóbbiakból csak a kommunikáció marad egy olyan helyzetben, amikor a rendelő zárva tart.
Máté Balázs marketing szakértő szerint: "tartalommarketingnek hívják azt a marketing technikát, amelyen keresztül érdekes és értékes tartalmakat oszthatunk meg, melyekkel könnyen elérhetjük jól meghatározott célközönségünket – és figyelembe véve azt, hogy természetesen vevőket szeretnénk faragni közönségünk tagjaiból."
Tehát nincsen más dolgunk, csak tartalmakat írni az adott szakterületen belül. Most felsorolunk pár hasznos tippet és trükköt, amit lehet alkalmazni:
Szájhigiénia: mindig hasznosak azok a postok, amelyek olyan egyszerű dologról szólnak, hogyan kell fogat mosni, hány percig, hogyan használjuk a fogkefét, jobb-e az elektromos fogkefe a hagyományosnál.
Milyen gyakran érdemes menni általános ellenőrzésekre: akár egy fogstátuszt megnézni, fogkőleszedésre, vagy egy melanóma ellenőrzésre.
Megírni a pácienseknek, hogy rendelés előtt mivel készüljenek: korábbi orvosi vizsgálati eredményekkel, hány perccel előbb érdemes érkezni, vagy ha új páciensről van szó, akkor milyen személyes okmányokat kell vinni.
Fontos lehet kezelni a járványhelyzet utáni tömeges bejelentkezéseket. Előre érdemes kitalálni, hogy milyen ütemezéssel mikor és melyik orvos fog dolgozni, milyen lesz a terheltségük és kapacitásuk, majd ezt a leendő páciensek felé kommunikálni, mikor és mennyivel előbb jelentkezzenek be. Jó ötlet egy stratégiát készíteni erre az esetre, hogy elkerüljük az esetleges fejetlenséget. A járványhelyzet alatt is szaporodnak az egészségügyi problémák, legyen az egy szuvas fog, vagy egy nőgyógyászati probléma, amik komoly kellemetlenséget okozhatnak. A rendelőket érintő korlátozások feloldása után várhatóan nagyon hosszú várakozási idők lesznek a hirtelen megugró bejelentkezők miatt. Érdemes felhívni a páciensek figyelmét, hogy időben jelentkezzenek konzultációra, mert úgy lesz biztosítva az ellátás. Érdemes arra is felhívni a páciensek figyelmét, hogy a rendelőben minden szükséges fertőtlenítő eljárást megtett a személyzet, ezzel további bizalmat építve.
Milyen platformon javasoljuk megoldani a tartalom marketinget?
Facebook: az örök klasszikus, ahol minden korosztályt elérünk. Hetente 3-4-szer postolni elég lehet, hogy az érdeklődést fenntartsuk.
Instagram: itt inkább a fiatalabb generációt érjük el, bár manapság már az idősebb generáció is kezdi használni. Főleg képi tartalmakat tudunk megosztani.
Blogcikkek: hasonlóan ehhez a blogcikkhez, lehet készíteni szakmai publikációkat, amit a páciensek örömmel olvasnak, majd osztanak meg ismerőseiknek. Nem utolsó sorban a Google keresőnek is segítséget nyújtunk, hogy a leendő páciens megtaláljon minket a keresőben.
Orvosi szoftver, mint marketing eszköz: manapság már a legújabb online felhőalapú szoftverek beépített automatizált marketing eszközöket kínálnak, amelyek képesek SMS vagy e-mail kiküldésre is. Ezzel megkönnyítve a már meglévő páciensek felé a tömeges kommunikációt.
Amennyiben bármilyen kérdésed van orvosi- vagy fogorvosi szoftver használatával kapcsolatosan, keress minket bizalommal! Próbáld ki szoftverünket ingyen 14 napig. ÁEEK hivatalos EESZT partnere vagyunk, e-Recept, NEAK-jelentéssel, számlázó modullal felvértezve várunk!
Mobil: +36 1 701 6607
E-mail: support@cloudent.hu
Comments