Emlékszem még azokra a napokra, amikor szüleim minden év elején nagy örömmel vásároltak papíralapú naptárat, amely díszes ékköve lett a dolgozóasztal egyik sarkának. Ha éppen nem vásároltak, akkor nagy lelkesedéssel fogadták a céges ajándékként kapott asztali naptárt, ami annak ellenére, hogy egy partner cég promóciós naptára volt, tökéletesen kielégítette az igényeiket. A heti nézetben megjelenő szép nagy számok, névnapok jelölése, ünnepnapok piros betűszínnel való feltüntetése és nem utolsó sorban a két lábon álló stabil forma kiemelte az íróasztalon szétszórt többi céges papír mellett.
“Várj egy kicsit, megnézem a naptárat!”
Hányszor hallottam ezt, és mind a mai napig nosztalgikus emlékként dereng fel, ahogy lapozták a naptárat. A hagyományok dogmatikus követése továbbra is jelen van. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a nagyvállalati cégek közül körülbelül 23%-a még mindig naptárat ad ajándékba, annak ellenére, hogy a vállalkozók közel 84%-a nem használ már papíralapú naptárat.
Globális felmérések szerint a millenniumi generációs fiatalok kizárólag digitális szoftvert szeretnek használni, illetve 30% hajlandó többet fizetni azért, hogy profitnövelést érjenek el az új megoldásokkal. Ne ringassuk magunkat abban a tévhitben, hogy a digitális forradalom csak a startup cégeknél, vagy a nagyvállalati cégkultúrában jelenik meg. A változás szele már elérte a magyar vállalkozókat is, beleértve az egészségügyi területet is.
Emlékezzünk vissza a Nokia példájára. A még most sem mondható kevésnek, 2017-es 23,15 milliárd eurós értékével a finn Nokia már csak nagyjából felét éri a 2007-es aranykorban produkált 51,6 milliárd eurónak. Rengeteg elpazarolt idő, rossz döntések sorozata, belső ellentétek és végül a technológiai fejlődés szinte teljes elutasítása csendben kivégezték az egykor mitikus márka útját. Miért történt mindez? Hogy kapcsolódik ez a fogászati szoftverekhez? Számos olyan fogorvosi rendelővel és fogorvossal találkozunk, akik még mindig a papíralapú adatrögzítés elvét követik.
“Jó ez nekem, elég gyors, mindent megtalálok benne.”
A véleményvezérek mindenhol jelen vannak. Nem csak az influencerek által, de még a családi otthonokban is. A friss vállalkozások örömmel karolják fel a nyitott és újító szellemiséggel rendelkező szakképzett fogorvos fiatalokat, akiket nem csak jól képzett háttértudások miatt vesznek fel, hanem egyben garantálják a profitnövelés esélyét. Felmérések szerint azok az egészségügyi vállalkozások, akik egyre több digitális szoftvert vezetnek be, nagyobb eséllyel nyerik el az ügyfelek bizalmát, csökkentik le a felesleges adminisztrációs időt és növelik ezzel párhuzamosan a cég árbevételét.
“Miért kell nekem váltani, ha egyszer jól működik minden és vannak ügyfeleim? Hiszen ennél jobb már nem lesz!”
Ahogy a Nokia példáját láttuk, az erős önbizalom nem mindig kifizetődő. Soha nem az aktuális állapotra kell figyelni, hanem előre tervezni. Ugyanis konkurens cégek elvehetik a meglévő ügyfeleinket azáltal, hogy egy automatikusan működő szoftver kedvezményeket ad, vagy éppen figyeli mikor esedékes egy kontroll és ezt SMS üzenetben jelzi. Ezek az aprónak tűnő dolgok teszik teljessé az ügyfélélményt.
Egy új dologra történő váltás, bármi is legyen az, mindig a komfortzóna átlépésével jár, ami tudom nem egyszerű. Ki kell próbálni, tesztelni, megnézni milyen előnyökkel járhat az új szoftver. Ez nem kerül pénzbe, csak egy kis időbe, amivel esélyt adunk a vállalkozásunk fejlesztéséhez.
“Úgy gondolom, hogy a Cloudent mára egy nagyon gyorsan és egyszerűen kezelhető, folyamatos fejlesztés alatt álló szoftver. Mindenkinek szívből ajánlom."
A feltörekvő új generáció, amely a modern megoldásokat keresi, könnyen elpártol és a fogorvosi rendelők elveszíthetnek plusz egy bevételi forrást.
Comments